Õppekavad
Täienduskoolitusasutuse nimi: OÜ Kave Kultuur Kave Koolitus — Keeleõpe
Õppekavarühm: Keeleõpe Vastavalt Täienduskoolituse õppekavarühmade loetelule seisuga 01.01.2017.
Kõigi keeleõppe õppekavade koostamise alus on Euroopa keeleõppe raamdokument kus määratletakse keeleoskuse tasemed:
Algtasemel keelekasutaja | A1 | Mõistab ja kasutab igapäevaseid väljendeid ja lihtsamaid fraase, et oma vajadusi rahuldada. Oskab ennast ja teisi tutvustada ning pärida elukoha, tuttavate inimeste ja asjade järele ning vastata sama ringi küsimustele. Suudab suhelda lihtsas keeles, kui vestluspartner räägib aeglaselt ja selgelt ning on valmis aitama. |
A2 | Mõistab lauseid ja sageli kasutatavaid väljendeid, mis seostuvad talle oluliste valdkondadega (näiteks info enda ja pere kohta, sisseostude tegemine, kodukoht, töö). Tuleb toime igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust tuttavatel teemadel. Oskab lihtsate fraaside ja lausete abil kirjeldada oma perekonda, teisi inimesi ja elutingimusi ning väljendada oma vajadusi. | |
Iseseisev keelekasutaja | B1 | Mõistab kõike olulist endale tuttaval teemal, nagu töö, kool, vaba aeg vm. Saab enamasti hakkama välisriigis, kus vastavat keelt räägitakse. Oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või enda jaoks huvipakkuval teemal. Oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja eesmärke ning lühidalt põhjendada-selgitada oma seisukohti ja plaane. |
B2 | Mõistab keerukate abstraktsel või konkreetsel teemal tekstide ning erialase mõttevahetuse tuuma. Suudab spontaanselt ja ladusalt vestelda sama keele emakeelse kõnelejaga. Oskab paljudel teemadel luua selget, üksikasjalikku teksti ning selgitada oma vaatenurka, kaaluda kõnealuste seisukohtade tugevaid ja nõrku külgi. | |
Vilunud keelekasutaja | C1 | Mõistab pikki ja keerukaid tekste, tabab ka varjatud tähendust. Oskab end spontaanselt ja ladusalt mõistetavaks teha, väljendeid eriti otsimata. Oskab kasutada keelt paindlikult ja tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes. Oskab luua selget, loogilist, üksikasjalikku teksti keerukatel teemadel, kasutades sidusvahendeid ja sidusust loovaid võtteid. |
C2 | Mõistab vaevata kõike kuuldut ja loetut. Oskab resümeerida eri tüüpi suuliste ja kirjalike allikate teavet ja sõnastada neis esitatud põhjendusi ja arutlusi. Oskab end spontaanselt, ladusalt ja täpselt väljendada, eristades ka keerukamate situatsioonide peenemaid tähendusvarjundeid. |
Õppekava nimetus ja maht: Soome keel 160 ak/t (auditoorne 80 ak/t — 60 ak/t) TASE A1. Kinnitamise aeg: 17.11.2023.
ÕPIVÄLJUNDID: Õpingute läbimise korral omandatavad teadmised ja oskused (vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldustele) — õpingute alustamine algajate tasemel: puudub eelnev keeleõpe ehk alustamise tase null – saavutatav tase A1.
Õppemeetodid SOOME: Keeleõppe protsessis arendatakse osaoskusi: Puhuminen (Rääkimine), Tekstin ymmärtäminen (Lugemine), Puheen ymmärtäminen (Kuulamine), Kirjoittaminen (Kirjutamine), Kielioppi (Grammatika). Arvestame täiskasvanud õppija iseärasusi. Auditoorsed tunnid — aktiiv-klassiruumi õpe toetatud iseseisva tööga õppematerjali põhjal, vestlus-suhtlus, teksti lugemine-jutustamine, kirjutamine, kuulamine-mõistmine, reeglid — grammatika- ja tõlkeharjutused ning testid.
Keeleõppematerjalid SOOME: 1) Oppikirjat (õpikud); 2) Työvihkot (grammatikaharjutuste vihikud); 3) Muud materjalid (ilukirjandus, ajalehed, ajakirjad, reklaamid, brozüürid, online materjalid, jne.). Kasutame nii väliskirjastuste trükiseid, lühiloetelu: Kustannusosakeyhyö Otava, Teach Yourself Finnish sari, Routledge Group, Finn Lectura, jt. kui Eesti kirjastuste/väljaandjate õpikuid, lühiloetelu: Tea Kirjastus, Esko Koolitus, Soome Instituut, Eesti Keele Sihtasutus, jt . A1 taseme koolituste läbiviimisel kasutame A1 taseme õppematerjale.
Õpingute alustamise tingimused ja õppetasu: a)Klient registreeritakse ja esitatakse arve; b) Koolituse eest tasutakse arve alusel ettemaksuna, veebilehel sätestatud suurustes; b) Soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
Õppetaseme valik Keeleoskuse tase määratakse Euroopa keeleõppe raamdokumendist lähtuvalt. Taseme määratlemine toimub: a) e‑maili ja/või telefoni teel, vabasuhtluse vormis, kaardistatakse kliendi/õpilase eelnev keeleoskus, kogu info kantakse kliendi isiklikule kaardile (kus on ka kontaktandmed ja muu vajalik teave); b) samuti kasutatakse standardiseeritud küsitluslehte nimega Keeletasemete määratlemine, mis on ühtlasi üleval meie veebilehel lingi all:
https://kavekultuur.ee/keeletestid/keeletaseme-maaratlemine/ c) Soovijad teevad veebilehel soome keele testi, õpingute alustamiseks ei ole nimetud test kohustuslik, test on vabatahtlik.
Koolitajate ja õpperuumide kirjeldus: Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega — Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit, õpetaja kvalifikatsiooniga ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega. Õpperuumid sisaldavad standardvarustusena: 1) toolid, lauad, tahvlid, riiulid, jne.; 2) õppekirjanduse ja referents-raamatukogu; 3) tehnilised vahendid (audio- ja videotehnika, kopeerimistehnika, esitlustehnika).
Õpingute lõpetamise tingimused ja õppetasu tagastamine: Auditoorsed tunnid on kohustuslikud, mõjuval põhjusel lubatud üksikud puudumised. Iseseisva töö osakaal on 50% (see tähendab 60 ak/t kontakt-tundide korral on iseseisva töö maht samuti 60 ak/t). Õppetasu täielik/osaline tagastamine toimub juhul kui teenus jääb osutamata/teenuse osutamine katkeb koolitaja süül (koolitaja või koolitusruumi puudumine).
Hindamismeetodid ja kriteeriumid: a) õppeprotsessi jooksul toimub pidev õpitava kontroll ja õpitu tagasisidestamine; b) kursuse lõpul tehakse kirjalik test ja viiakse läbi suuline arutelu-kokkuvõte. Nii a) kui b) koostatakse kasutusel olnud õppematerjalide alusel ja hindamisel lähtutakse kasutusel olnud õppematerjalides sätestatud hindamiskriteeriumitest.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument: Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus. Tõend, kui nõudeid ei täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus.
Õppe sisu SOOME (A1). Õpilane õpib null-algajate (A1) õppematerjalide põhjal ning omandab väga piiratud sõnavara, esmased eneseväljendusoskused, minimaalse kuulamisoskuse ning esmased teadmised lihtsamatest keelestruktuuridest ja grammatika põhitõdedest. Kõnekeele küsimused. Õpilane õpib a) tervitama, hüvasti jätma, tänama, andeks paluma, suunda küsima; b) tundma põhiarve ja järgarve, küsima ja ütlema kuupäeva ning kellaaega; c) nädalapäevade, kuude ja aastaaegade nimesid; d) rääkima endast ja perest, hobidest, vabast ajast, toidust, tervisest, poes- ja kohvikuskäigust ja teistest teemadest. Grammatika küsimused. Õpilane õpib a) tundma tähestikku ja vokaalharmoonia põhimõtteid; b) isikulisi ja umbmääraseid asesõnu ning küsisõnu; c) käändsõnade käänete muutelõppe; d) tegusõnade pöörete muutelõppe; e) lause moodustamist olevikus.; f) omadussõna kasutamist.
Õppekavaspetsiifilised ÕPIVÄLJUNDID SOOME (A1) Kõnekeele küsimused. Õpilane oskab a) tervitada, hüvasti jätta, tänada, andeks paluda, suunda küsida; b) kasutab põhiarve ja järgarve, küsides ja öeldes kuupäevi ning kellaaega; c) kasutab nädalapäevade, kuude ja aastaaegade nimesid; d) oskab rääkida mitmetel õppekavas läbitud lihtsamatel teemadel.t, tervisest, Grammatika küsimused. Õpilane on omandanud õppe sisus käsitletud grammatilised (a‑f) oskused.
Õppekava nimetus ja maht: Soome keel 160 ak/t (auditoorne 80 ak/t — 60 ak/t) TASE A2. Kinnitamise aeg: 17.11.2023.
ÕPIVÄLJUNDID: Õpingute läbimise korral omandatavad teadmised ja oskused (vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldustele) — alustamise tase A1 ehk eelnevalt õpitud vähesel määral – saavutatav tase A2.
Õppemeetodid SOOME: Keeleõppe protsessis arendatakse osaoskusi: Puhuminen (Rääkimine), Tekstin ymmärtäminen (Lugemine), Puheen ymmärtäminen (Kuulamine), Kirjoittaminen (Kirjutamine), Kielioppi (Grammatika). Arvestame täiskasvanud õppija iseärasusi. Auditoorsed tunnid — aktiiv-klassiruumi õpe toetatud iseseisva tööga õppematerjali põhjal, vestlus-suhtlus, teksti lugemine-jutustamine, kirjutamine, kuulamine-mõistmine, reeglid — grammatika- ja tõlkeharjutused ning testid.
Keeleõppematerjalid SOOME: 1) Oppikirjat (õpikud); 2) Työvihkot (grammatikaharjutuste vihikud); 3) Muud materjalid (ilukirjandus, ajalehed, ajakirjad, reklaamid, brozüürid, online materjalid, jne.). Kasutame nii väliskirjastuste trükiseid, lühiloetelu: Kustannusosakeyhyö Otava, Teach Yourself Finnish sari, Routledge Group, Finn Lectura, jt. kui Eesti kirjastuste/väljaandjate õpikuid, lühiloetelu: Tea Kirjastus, Esko Koolitus, Soome Instituut, Eesti Keele Sihtasutus, jt. A2 taseme koolituste läbiviimisel kasutame A2 taseme õppematerjale.
Õpingute alustamise tingimused ja õppetasu: a)Klient registreeritakse ja esitatakse arve; b) Koolituse eest tasutakse arve alusel ettemaksuna, veebilehel sätestatud suurustes; b) Soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
Õppetaseme valik Keeleoskuse tase määratakse Euroopa keeleõppe raamdokumendist lähtuvalt. Taseme määratlemine toimub: a) e‑maili ja/või telefoni teel, vabasuhtluse vormis, kaardistatakse kliendi/õpilase eelnev keeleoskus, kogu info kantakse kliendi isiklikule kaardile (kus on ka kontaktandmed ja muu vajalik teave); b) samuti kasutatakse standardiseeritud küsitluslehte nimega Keeletasemete määratlemine, mis on ühtlasi üleval meie veebilehel lingi all:
https://kavekultuur.ee/keeletestid/keeletaseme-maaratlemine/ c) Soovijad teevad veebilehel soome keele testi, õpingute alustamiseks ei ole nimetud test kohustuslik, test on vabatahtlik.
Koolitajate ja õpperuumide kirjeldus: Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega — Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit, õpetaja kvalifikatsiooniga ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega. Õpperuumid sisaldavad standardvarustusena: 1) toolid, lauad, tahvlid, riiulid, jne.; 2) õppekirjanduse ja referents-raamatukogu; 3) tehnilised vahendid (audio- ja videotehnika, kopeerimistehnika, esitlustehnika).
Õpingute lõpetamise tingimused ja õppetasu tagastamine: Auditoorsed tunnid on kohustuslikud, mõjuval põhjusel lubatud üksikud puudumised. Iseseisva töö osakaal on 50% (see tähendab 60 ak/t kontakt-tundide korral on iseseisva töö maht samuti 60 ak/t). Õppetasu täielik/osaline tagastamine toimub juhul kui teenus jääb osutamata/teenuse osutamine katkeb koolitaja süül (koolitaja või koolitusruumi puudumine).
Hindamismeetodid ja kriteeriumid: a) õppeprotsessi jooksul toimub pidev õpitava kontroll ja õpitu tagasisidestamine; b) kursuse lõpul tehakse kirjalik test ja viiakse läbi suuline arutelu-kokkuvõte. Nii a) kui b) koostatakse kasutusel olnud õppematerjalide alusel ja hindamisel lähtutakse kasutusel olnud õppematerjalides sätestatud hindamiskriteeriumitest.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument: Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus. Tõend, kui nõudeid ei täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus.
Õppe sisu SOOME (A2). Õpilane õpib algajate (A2) õppematerjalide põhjal ning omandab vajaliku baassõnavara, ladusa eneseväljendusoskuse lihtsamatel teemadel, rahuldava kuulamisoskuse ning süvendab oma teadmisi keelestruktuuridest ja grammatika põhitõdedest. Kõnekeele küsimused. Õpilane kordab ja kinnistab A1 tasemel õpitut ja õpib a) telefoni- ning ametialase vestluse väljendeid; b) pidama viisakusvestlust mitmekülgseid väljendeid kasutades; c) rääkima tööst ja ettevõttest; d) rääkima endast ja perest, hobidest, vabast ajast, toidust, tervisest, poes- ja kohvikuskäigust ja teistest teemadest laiemat sõnavara kasutades. Grammatika küsimused. Õpilane õpib a) tundma tegusõnade ja käändsõnade astmevaheldust; b) jagama nimisõnu ja tegusõnu tüüpidesse; c) lause moodustamist minevikus; d) kasutama käskivat ja tingivat kõneviisi; e) kasutama passiivi olevikku; f) nimisõna käänamist mitmuses; g) Omadussõna võrdlusastmete moodustamist.
Õppekavaspetsiifilised ÕPIVÄLJUNDID SOOME (A2) Kõnekeele küsimused. Õpilane oskab a) pidada telefoni- ning ametialast vestlust; b) rääkida tööst ja ettevõttest; d) rääkida endast ja perest, hobidest, vabast ajast, toidust, tervisest, poeskäigust ja teistest teemadest laiemat sõnavara kasutades. Grammatika küsimused. Õpilane on omandanud õppe sisus käsitletud grammatilised (a‑g) oskused.
Õppekava nimetus ja maht: Soome keel 160 ak/t (auditoorne 80 ak/t — 60 ak/t) TASE B1. Kinnitamise aeg: 17.11.2023.
ÕPIVÄLJUNDID: Õpingute läbimise korral omandatavad teadmised ja oskused (vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldustele) — alustamise tase A2 – saavutatav tase B1.
Õppemeetodid SOOME: Keeleõppe protsessis arendatakse osaoskusi: Puhuminen (Rääkimine), Tekstin ymmärtäminen (Lugemine), Puheen ymmärtäminen (Kuulamine), Kirjoittaminen (Kirjutamine), Kielioppi (Grammatika). Arvestame täiskasvanud õppija iseärasusi. Auditoorsed tunnid — aktiiv-klassiruumi õpe toetatud iseseisva tööga õppematerjali põhjal, vestlus-suhtlus, teksti lugemine-jutustamine, kirjutamine, kuulamine-mõistmine, reeglid — grammatika- ja tõlkeharjutused ning testid.
Keeleõppematerjalid SOOME: 1) Oppikirjat (õpikud); 2) Työvihkot (grammatikaharjutuste vihikud); 3) Muud materjalid (ilukirjandus, ajalehed, ajakirjad, reklaamid, brozüürid, online materjalid, jne.). Kasutame nii väliskirjastuste trükiseid, lühiloetelu: Kustannusosakeyhyö Otava, Teach Yourself Finnish sari, Routledge Group, Finn Lectura, jt. kui Eesti kirjastuste/väljaandjate õpikuid, lühiloetelu: Tea Kirjastus, Esko Koolitus, Soome Instituut, Eesti Keele Sihtasutus, jt . B1 taseme koolituste läbiviimisel kasutame B1 taseme õppematerjale.
Õpingute alustamise tingimused ja õppetasu: a)Klient registreeritakse ja esitatakse arve; b) Koolituse eest tasutakse arve alusel ettemaksuna, veebilehel sätestatud suurustes; b) Soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
Õppetaseme valik Keeleoskuse tase määratakse Euroopa keeleõppe raamdokumendist lähtuvalt. Taseme määratlemine toimub: a) e‑maili ja/või telefoni teel, vabasuhtluse vormis, kaardistatakse kliendi/õpilase eelnev keeleoskus, kogu info kantakse kliendi isiklikule kaardile (kus on ka kontaktandmed ja muu vajalik teave); b) samuti kasutatakse standardiseeritud küsitluslehte nimega Keeletasemete määratlemine, mis on ühtlasi üleval meie veebilehel lingi all:
https://kavekultuur.ee/keeletestid/keeletaseme-maaratlemine/ c) Soovijad teevad veebilehel soome keele testi, õpingute alustamiseks ei ole nimetud test kohustuslik, test on vabatahtlik.
Koolitajate ja õpperuumide kirjeldus: Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega — Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit, õpetaja kvalifikatsiooniga ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega. Õpperuumid sisaldavad standardvarustusena: 1) toolid, lauad, tahvlid, riiulid, jne.; 2) õppekirjanduse ja referents-raamatukogu; 3) tehnilised vahendid (audio- ja videotehnika, kopeerimistehnika, esitlustehnika).
Õpingute lõpetamise tingimused ja õppetasu tagastamine: Auditoorsed tunnid on kohustuslikud, mõjuval põhjusel lubatud üksikud puudumised. Iseseisva töö osakaal on 50% (see tähendab 60 ak/t kontakt-tundide korral on iseseisva töö maht samuti 60 ak/t). Õppetasu täielik/osaline tagastamine toimub juhul kui teenus jääb osutamata/teenuse osutamine katkeb koolitaja süül (koolitaja või koolitusruumi puudumine).
Hindamismeetodid ja kriteeriumid: a) õppeprotsessi jooksul toimub pidev õpitava kontroll ja õpitu tagasisidestamine; b) kursuse lõpul tehakse kirjalik test ja viiakse läbi suuline arutelu-kokkuvõte. Nii a) kui b) koostatakse kasutusel olnud õppematerjalide alusel ja hindamisel lähtutakse kasutusel olnud õppematerjalides sätestatud hindamiskriteeriumitest.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument: Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus. Tõend, kui nõudeid ei täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus.
Õppe sisu SOOME (B1). Õpilane õpib kesktaseme (B1) õppematerjalide põhjal ning omandab laialdase sõnavara, ladusa eneseväljendusoskuse erinevatel teemadel, paindliku kuulamisoskuse ning orienteerub keskmise raskusega keelestruktuurides ja grammatilistes võimalustes. Kõnekeele küsimused. Õpilane kordab ja kinnistab A2 tasemel õpitut ja õpib a) väljendama oma arvamust ühiskondlikes küsimustes; b) rääkima ettevõtetest, toodetest ja majandusest; c) rääkima kultuurist ja tähtpäevadest; d) avaldama oma seisukohti erinevates küsimustes. Grammatika küsimused. Õpilane õpib a) pöörama kõigi tüüpkondade astmevahelduslikke tegusõnu; b) käänama kõigi käändkondade astmevahelduslikke käändsõnu; c) lause moodustamist täisminevikus ja enneminevikus; d) kasutama passiivi minevikku; e) määrsõnade moodustamist ja kasutamist; f) kesksõnade kasutamist; g) ‑ma infinitiivi kasutamist; h) tundma –v ja –tav konstruktsiooni.
Õppekavaspetsiifilised ÕPIVÄLJUNDID SOOME (B1). Kõnekeele küsimused. Õpilane oskab a) väljendada oma arvamust ühiskondlikes küsimustes; b) rääkida ettevõtetest, toodetest ja majandusest; c) rääkida kultuurist ja tähtpäevadest; d) avaldada oma seisukohti erinevates küsimustes. Grammatika küsimused. Õpilane on omandanud õppe sisus käsitletud grammatilised (a‑g) oskused.
Õppekava nimetus ja maht: Soome keel 160 ak/t (auditoorne 80 ak/t — 60ak/t) TASE B2. Kinnitamise aeg: 17.11.2023.
ÕPIVÄLJUNDID: Õpingute läbimise korral omandatavad teadmised ja oskused (vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldustele) — alustamise tase B1 – saavutatav tase B2.
Õppemeetodid SOOME: Keeleõppe protsessis arendatakse osaoskusi: Puhuminen (Rääkimine), Tekstin ymmärtäminen (Lugemine), Puheen ymmärtäminen (Kuulamine), Kirjoittaminen (Kirjutamine), Kielioppi (Grammatika). Arvestame täiskasvanud õppija iseärasusi. Auditoorsed tunnid — aktiiv-klassiruumi õpe toetatud iseseisva tööga õppematerjali põhjal, vestlus-suhtlus, teksti lugemine-jutustamine, kirjutamine, kuulamine-mõistmine, reeglid — grammatika- ja tõlkeharjutused ning testid.
Keeleõppematerjalid SOOME: 1) Oppikirjat (õpikud); 2) Työvihkot (grammatikaharjutuste vihikud); 3) Muud materjalid (ilukirjandus, ajalehed, ajakirjad, reklaamid, brozüürid, online materjalid, jne.). Kasutame nii väliskirjastuste trükiseid, lühiloetelu: Kustannusosakeyhyö Otava, Teach Yourself Finnish sari, Routledge Group, Finn Lectura, jt. kui Eesti kirjastuste/väljaandjate õpikuid, lühiloetelu: Tea Kirjastus, Esko Koolitus, Soome Instituut, Eesti Keele Sihtasutus, jt . B2 taseme koolituste läbiviimisel kasutame B2 taseme õppematerjale.
Õpingute alustamise tingimused ja õppetasu: a)Klient registreeritakse ja esitatakse arve; b) Koolituse eest tasutakse arve alusel ettemaksuna, veebilehel sätestatud suurustes; b) Soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
Õppetaseme valik Keeleoskuse tase määratakse Euroopa keeleõppe raamdokumendist lähtuvalt. Taseme määratlemine toimub: a) e‑maili ja/või telefoni teel, vabasuhtluse vormis, kaardistatakse kliendi/õpilase eelnev keeleoskus, kogu info kantakse kliendi isiklikule kaardile (kus on ka kontaktandmed ja muu vajalik teave); b) samuti kasutatakse standardiseeritud küsitluslehte nimega Keeletasemete määratlemine, mis on ühtlasi üleval meie veebilehel lingi all:
https://kavekultuur.ee/keeletestid/keeletaseme-maaratlemine/ c) Soovijad teevad veebilehel soome keele testi, õpingute alustamiseks ei ole nimetud test kohustuslik, test on vabatahtlik.
Koolitajate ja õpperuumide kirjeldus: Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega — Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit, õpetaja kvalifikatsiooniga ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega. Õpperuumid sisaldavad standardvarustusena: 1) toolid, lauad, tahvlid, riiulid, jne.; 2) õppekirjanduse ja referents-raamatukogu; 3) tehnilised vahendid (audio- ja videotehnika, kopeerimistehnika, esitlustehnika).
Õpingute lõpetamise tingimused ja õppetasu tagastamine: Auditoorsed tunnid on kohustuslikud, mõjuval põhjusel lubatud üksikud puudumised. Iseseisva töö osakaal on 50% (see tähendab 60 ak/t kontakt-tundide korral on iseseisva töö maht samuti 60 ak/t). Õppetasu täielik/osaline tagastamine toimub juhul kui teenus jääb osutamata/teenuse osutamine katkeb koolitaja süül (koolitaja või koolitusruumi puudumine).
Hindamismeetodid ja kriteeriumid: a) õppeprotsessi jooksul toimub pidev õpitava kontroll ja õpitu tagasisidestamine; b) kursuse lõpul tehakse kirjalik test ja viiakse läbi suuline arutelu-kokkuvõte. Nii a) kui b) koostatakse kasutusel olnud õppematerjalide alusel ja hindamisel lähtutakse kasutusel olnud õppematerjalides sätestatud hindamiskriteeriumitest.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument: Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus. Tõend, kui nõudeid ei täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus.
Õppe sisu SOOME (B2). Õpilane õpib kõrgema kesktaseme (B2) õppematerjalide põhjal ning omandab laialdase sõnavara, ladusa eneseväljendusoskuse erinevatel teemadel, paindliku kuulamisoskuse ning orienteerub kõrgema raskusega keelestruktuurides ja grammatilistes võimalustes. Kõnekeele küsimused. Õpilane kordab ja kinnistab B1 tasemel õpitut. Omandab täiendavat, keerulisemat sõnavara, saavutab ladusama eneseväljendusoskuse. Grammatika küsimused. Õpilane kordab B1 taseme keelestruktuure ja õpib täiendavaid keerulisemaid keelestruktuure.
Õppekavaspetsiifilised ÕPIVÄLJUNDID SOOME (B2). Õpilane on omandanud laialdase sõnavara, ladusa eneseväljendusoskuse erinevatel teemadel, paindliku kuulamisoskuse ning orienteerub ja kasutab vastavalt võimalusele ja vajadusele kõrgema raskusega keelestruktuure.
Õppekava nimetus ja maht: Inglise keel 160 ak/t (auditoorne 80 ak/t — 60 ak/t) TASE A1. Kinnitamise aeg: 17.11.2023.
ÕPIVÄLJUNDID: Õpingute läbimise korral omandatavad teadmised ja oskused (vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldustele) — õpingute alustamine algajate tasemel: puudub eelnev keeleõpe ehk alustamise tase null – saavutatav tase A1.
Õppemeetodid INGLISE: Keeleõppe protsessis arendatakse osaoskusi: Speaking (Rääkimine), Reading (Lugemine), Listening (Kuulamine), Writing (Kirjutamine), Grammar and Structure (Grammatika). Arvestame täiskasvanud õppija iseärasusi. Auditoorsed tunnid — aktiiv-klassiruumi õpe toetatud iseseisva tööga õppematerjali põhjal, vestlus-suhtlus, teksti lugemine-jutustamine, kirjutamine, kuulamine-mõistmine, reeglid — grammatika- ja tõlkeharjutused ning testid.
Keeleõppematerjalid INGLISE: 1) Textbooks (õpikud); 2) Workbooks (grammatikaharjutuste vihikud); 3) Muud materjalid (ilukirjandus, ajalehed, ajakirjad, reklaamid, brozüürid, online materjalid, jne.). Kasutame nii ingliskeelseid õppematerjale väljaandvate kirjastuste trükiseid, lühiloetelu: Oxford University Press (Headway, Englih File, jt); Express Publishing (Upstream, jt); Longman (Fast Track, Oppotunities, jt.); McMillan (Gateway, jt), Cambridge University Press (Essential Grammar in Use, jt) kui Eestis väljaantud õpikuid. A1 taseme koolituste läbiviimisel kasutame A1 taseme õppematerjale.
Õpingute alustamise tingimused ja õppetasu: a)Klient registreeritakse ja esitatakse arve; b) Koolituse eest tasutakse arve alusel ettemaksuna, veebilehel sätestatud suurustes; b) Soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
Õppetaseme valik Keeleoskuse tase määratakse Euroopa keeleõppe raamdokumendist lähtuvalt. Taseme määratlemine toimub: a) e‑maili ja/või telefoni teel, vabasuhtluse vormis, kaardistatakse kliendi/õpilase eelnev keeleoskus, kogu info kantakse kliendi isiklikule kaardile (kus on ka kontaktandmed ja muu vajalik teave); b) samuti kasutatakse standardiseeritud küsitluslehte nimega Keeletasemete määratlemine, mis on ühtlasi üleval meie veebilehel lingi all:
https://kavekultuur.ee/keeletestid/keeletaseme-maaratlemine/ c) Soovijad teevad veebilehel soome keele testi, õpingute alustamiseks ei ole nimetud test kohustuslik, test on vabatahtlik.
Koolitajate ja õpperuumide kirjeldus: Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega — Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit, õpetaja kvalifikatsiooniga ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega. Õpperuumid sisaldavad standardvarustusena: 1) toolid, lauad, tahvlid, riiulid, jne.; 2) õppekirjanduse ja referents-raamatukogu; 3) tehnilised vahendid (audio- ja videotehnika, kopeerimistehnika, esitlustehnika).
Õpingute lõpetamise tingimused ja õppetasu tagastamine: Auditoorsed tunnid on kohustuslikud, mõjuval põhjusel lubatud üksikud puudumised. Iseseisva töö osakaal on 50% (see tähendab 60 ak/t kontakt-tundide korral on iseseisva töö maht samuti 60 ak/t). Õppetasu täielik/osaline tagastamine toimub juhul kui teenus jääb osutamata/teenuse osutamine katkeb koolitaja süül (koolitaja või koolitusruumi puudumine).
Hindamismeetodid ja kriteeriumid: a) õppeprotsessi jooksul toimub pidev õpitava kontroll ja õpitu tagasisidestamine; b) kursuse lõpul tehakse kirjalik test ja viiakse läbi suuline arutelu-kokkuvõte. Nii a) kui b) koostatakse kasutusel olnud õppematerjalide alusel ja hindamisel lähtutakse kasutusel olnud õppematerjalides sätestatud hindamiskriteeriumitest.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument: Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus. Tõend, kui nõudeid ei täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus.
Õppe sisu INGLISE: Kõnekeele teemad tasemel A1: Attracting attention; Introductions and conversation openings; Greetings and enquiries about health; Leavetaking; Congratulations and Wishes; Requests; Asking permission and Favours; Apologies; Suggestions; Advice; Appointments; Invitations; Offers; Thanks; Compliments; Warning and Caution; Reproach and Reprimand; Complaint; Opinion; Agreement and Disagreement; Approval and Disapproval; Likes and Dislikes; Preference and Lack of Preference; Indifference; Pleasure and Displeasure; Disappointment; Certainty and Uncertainty and Ignorance; Surprise; Regret, etc. Grammatika tasemel A1: Present Continuous; Present Simple; Past Simple; Verb Be; I have…/ I’ve got..; Present Perfect Present Perfect and Past Simple.
Õppekava nimetus ja maht: Inglise keel 160 ak/t (auditoorne 80 ak/t — 60 ak/t) TASE A2. Kinnitamise aeg: 17.11.2023.
ÕPIVÄLJUNDID: Õpingute läbimise korral omandatavad teadmised ja oskused (vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldustele) — alustamise tase A1 ehk eelnevalt õpitud vähesel määral – saavutatav tase A2.
Õppemeetodid INGLISE: Keeleõppe protsessis arendatakse osaoskusi: Speaking (Rääkimine), Reading (Lugemine), Listening (Kuulamine), Writing (Kirjutamine), Grammar and Structure (Grammatika). Arvestame täiskasvanud õppija iseärasusi. Auditoorsed tunnid — aktiiv-klassiruumi õpe toetatud iseseisva tööga õppematerjali põhjal, vestlus-suhtlus, teksti lugemine-jutustamine, kirjutamine, kuulamine-mõistmine, reeglid — grammatika- ja tõlkeharjutused ning testid.
Keeleõppematerjalid INGLISE: 1) Textbooks (õpikud); 2) Workbooks (grammatikaharjutuste vihikud); 3) Muud materjalid (ilukirjandus, ajalehed, ajakirjad, reklaamid, brozüürid, online materjalid, jne.). Kasutame nii ingliskeelseid õppematerjale väljaandvate kirjastuste trükiseid, lühiloetelu: Oxford University Press (Headway, Englih File, jt); Express Publishing (Upstream, jt); Longman (Fast Track, Oppotunities, jt.); McMillan (Gateway, jt), Cambridge University Press (Essential Grammar in Use, jt) kui Eestis väljaantud õpikuid. A2 taseme koolituste läbiviimisel kasutame A2 taseme õppematerjale.
Õpingute alustamise tingimused ja õppetasu: a)Klient registreeritakse ja esitatakse arve; b) Koolituse eest tasutakse arve alusel ettemaksuna, veebilehel sätestatud suurustes; b) Soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
Õppetaseme valik Keeleoskuse tase määratakse Euroopa keeleõppe raamdokumendist lähtuvalt. Taseme määratlemine toimub: a) e‑maili ja/või telefoni teel, vabasuhtluse vormis, kaardistatakse kliendi/õpilase eelnev keeleoskus, kogu info kantakse kliendi isiklikule kaardile (kus on ka kontaktandmed ja muu vajalik teave); b) samuti kasutatakse standardiseeritud küsitluslehte nimega Keeletasemete määratlemine, mis on ühtlasi üleval meie veebilehel lingi all:
https://kavekultuur.ee/keeletestid/keeletaseme-maaratlemine/ c) Soovijad teevad veebilehel soome keele testi, õpingute alustamiseks ei ole nimetud test kohustuslik, test on vabatahtlik.
Koolitajate ja õpperuumide kirjeldus: Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega — Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit, õpetaja kvalifikatsiooniga ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega. Õpperuumid sisaldavad standardvarustusena: 1) toolid, lauad, tahvlid, riiulid, jne.; 2) õppekirjanduse ja referents-raamatukogu; 3) tehnilised vahendid (audio- ja videotehnika, kopeerimistehnika, esitlustehnika).
Õpingute lõpetamise tingimused ja õppetasu tagastamine: Auditoorsed tunnid on kohustuslikud, mõjuval põhjusel lubatud üksikud puudumised. Iseseisva töö osakaal on 50% (see tähendab 60 ak/t kontakt-tundide korral on iseseisva töö maht samuti 60 ak/t). Õppetasu täielik/osaline tagastamine toimub juhul kui teenus jääb osutamata/teenuse osutamine katkeb koolitaja süül (koolitaja või koolitusruumi puudumine).
Hindamismeetodid ja kriteeriumid: a) õppeprotsessi jooksul toimub pidev õpitava kontroll ja õpitu tagasisidestamine; b) kursuse lõpul tehakse kirjalik test ja viiakse läbi suuline arutelu-kokkuvõte. Nii a) kui b) koostatakse kasutusel olnud õppematerjalide alusel ja hindamisel lähtutakse kasutusel olnud õppematerjalides sätestatud hindamiskriteeriumitest.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument: Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus. Tõend, kui nõudeid ei täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus.
Õppe sisu INGLISE: Kõnekeele teemad tasemel A2: Attracting attention; Introductions and conversation openings; Greetings and enquiries about health; Leavetaking; Congratulations and Wishes; Requests; Asking permission and Favours; Apologies; Suggestions; Advice; Appointments; Invitations; Offers; Thanks; Compliments; Warning and Caution; Reproach and Reprimand; Complaint; Opinion; Agreement and Disagreement; Approval and Disapproval; Likes and Dislikes; Preference and Lack of Preference; Indifference; Pleasure and Displeasure; Disappointment; Certainty and Uncertainty and Ignorance; Surprise; Regret, etc. Grammatika tasemel A2: Present Continuous; Present Simple; Past Simple; Verb Be; I have…/ I’ve got..; Present Perfect Present Perfect and Past Simple; Passive Present and Past Simple; Passive Present Continuous and Present Perfect; Be/have/do; Regular and irregular verbs; I used to…; What are you doing tomorrow..? I am going to…; Future Present; I think I’ll… Shall I/we …?; Might…; Can, could; Must Mustn’t needn’t ; Should; There is there are.
Õppekava nimetus ja maht: Inglise keel 160 ak/t (auditoorne 80 ak/ — 60 ak/t) TASE B1. Kinnitamise aeg: 17.11.2023.1
ÕPIVÄLJUNDID: Õpingute läbimise korral omandatavad teadmised ja oskused (vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldustele) — alustamise tase A2 – saavutatav tase B1.
Õppemeetodid INGLISE: Keeleõppe protsessis arendatakse osaoskusi: Speaking (Rääkimine), Reading (Lugemine), Listening (Kuulamine), Writing (Kirjutamine), Grammar and Structure (Grammatika). Arvestame täiskasvanud õppija iseärasusi. Auditoorsed tunnid — aktiiv-klassiruumi õpe toetatud iseseisva tööga õppematerjali põhjal, vestlus-suhtlus, teksti lugemine-jutustamine, kirjutamine, kuulamine-mõistmine, reeglid — grammatika- ja tõlkeharjutused ning testid.
Keeleõppematerjalid INGLISE: 1) Textbooks (õpikud); 2) Workbooks (grammatikaharjutuste vihikud); 3) Muud materjalid (ilukirjandus, ajalehed, ajakirjad, reklaamid, brozüürid, online materjalid, jne.). Kasutame nii ingliskeelseid õppematerjale väljaandvate kirjastuste trükiseid, lühiloetelu: Oxford University Press (Headway, Englih File, jt); Express Publishing (Upstream, jt); Longman (Fast Track, Oppotunities, jt.); McMillan (Gateway, jt), Cambridge University Press (Essential Grammar in Use, jt) kui Eestis väljaantud õpikuid. B1 taseme koolituste läbiviimisel kasutame B1 taseme õppematerjale.
Õpingute alustamise tingimused ja õppetasu: a)Klient registreeritakse ja esitatakse arve; b) Koolituse eest tasutakse arve alusel ettemaksuna, veebilehel sätestatud suurustes; b) Soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
Õppetaseme valik Keeleoskuse tase määratakse Euroopa keeleõppe raamdokumendist lähtuvalt. Taseme määratlemine toimub: a) e‑maili ja/või telefoni teel, vabasuhtluse vormis, kaardistatakse kliendi/õpilase eelnev keeleoskus, kogu info kantakse kliendi isiklikule kaardile (kus on ka kontaktandmed ja muu vajalik teave); b) samuti kasutatakse standardiseeritud küsitluslehte nimega Keeletasemete määratlemine, mis on ühtlasi üleval meie veebilehel lingi all:
https://kavekultuur.ee/keeletestid/keeletaseme-maaratlemine/ c) Soovijad teevad veebilehel soome keele testi, õpingute alustamiseks ei ole nimetud test kohustuslik, test on vabatahtlik.
Koolitajate ja õpperuumide kirjeldus: Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega — Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit, õpetaja kvalifikatsiooniga ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega. Õpperuumid sisaldavad standardvarustusena: 1) toolid, lauad, tahvlid, riiulid, jne.; 2) õppekirjanduse ja referents-raamatukogu; 3) tehnilised vahendid (audio- ja videotehnika, kopeerimistehnika, esitlustehnika).
Õpingute lõpetamise tingimused ja õppetasu tagastamine: Auditoorsed tunnid on kohustuslikud, mõjuval põhjusel lubatud üksikud puudumised. Iseseisva töö osakaal on 50% (see tähendab 60 ak/t kontakt-tundide korral on iseseisva töö maht samuti 60 ak/t). Õppetasu täielik/osaline tagastamine toimub juhul kui teenus jääb osutamata/teenuse osutamine katkeb koolitaja süül (koolitaja või koolitusruumi puudumine).
Hindamismeetodid ja kriteeriumid: a) õppeprotsessi jooksul toimub pidev õpitava kontroll ja õpitu tagasisidestamine; b) kursuse lõpul tehakse kirjalik test ja viiakse läbi suuline arutelu-kokkuvõte. Nii a) kui b) koostatakse kasutusel olnud õppematerjalide alusel ja hindamisel lähtutakse kasutusel olnud õppematerjalides sätestatud hindamiskriteeriumitest.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument: Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus. Tõend, kui nõudeid ei täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus.
Õppe sisu INGLISE: Kõnekeele teemad tasemel B1: Attracting attention; Introductions and conversation openings; Greetings and enquiries about health; Leavetaking; Congratulations and Wishes; Requests; Asking permission and Favours; Apologies; Suggestions; Advice; Appointments; Invitations; Offers; Thanks; Compliments; Warning and Caution; Reproach and Reprimand; Complaint; Opinion; Agreement and Disagreement; Approval and Disapproval; Likes and Dislikes; Preference and Lack of Preference; Indifference; Pleasure and Displeasure; Disappointment; Certainty and Uncertainty and Ignorance; Surprise; Regret, etc. Grammatika tasemel B1: Present Continuous; Present Simple; Past Simple; Verb Be; I have…/ I’ve got..; Present Perfect Present Perfect and Past Simple; Passive Present and Past Simple; Passive Present Continuous and Present Perfect; Be/have/do; Regular and irregular verbs; I used to…; What are you doing tomorrow..? I am going to…; Future Present; I think I’ll… Shall I/we …?; Might…; Can, could; Must Mustn’t needn’t ; Should; There is there are; Conditional sentences (Present); Conditional sentences (Past).
Õppekava nimetus ja maht: Inglise keel 160 ak/t (auditoorne 80 ak/t — 60 ak/t) TASE B2. Kinnitamise aeg: 17.11.2023.
ÕPIVÄLJUNDID: Õpingute läbimise korral omandatavad teadmised ja oskused (vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi keeleoskustasemete kirjeldustele) — alustamise tase B1 – saavutatav tase B2.
Õppemeetodid INGLISE: Keeleõppe protsessis arendatakse osaoskusi: Speaking (Rääkimine), Reading (Lugemine), Listening (Kuulamine), Writing (Kirjutamine), Grammar and Structure (Grammatika). Arvestame täiskasvanud õppija iseärasusi. Auditoorsed tunnid — aktiiv-klassiruumi õpe toetatud iseseisva tööga õppematerjali põhjal, vestlus-suhtlus, teksti lugemine-jutustamine, kirjutamine, kuulamine-mõistmine, reeglid — grammatika- ja tõlkeharjutused ning testid.
Keeleõppematerjalid INGLISE: 1) Textbooks (õpikud); 2) Workbooks (grammatikaharjutuste vihikud); 3) Muud materjalid (ilukirjandus, ajalehed, ajakirjad, reklaamid, brozüürid, online materjalid, jne.). Kasutame nii ingliskeelseid õppematerjale väljaandvate kirjastuste trükiseid, lühiloetelu: Oxford University Press (Headway, Englih File, jt); Express Publishing (Upstream, jt); Longman (Fast Track, Oppotunities, jt.); McMillan (Gateway, jt), Cambridge University Press (Essential Grammar in Use, jt) kui Eestis väljaantud õpikuid. B2 taseme koolituste läbiviimisel kasutame B 2 taseme õppematerjale.
Õpingute alustamise tingimused ja õppetasu: a)Klient registreeritakse ja esitatakse arve; b) Koolituse eest tasutakse arve alusel ettemaksuna, veebilehel sätestatud suurustes; b) Soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
Õppetaseme valik Keeleoskuse tase määratakse Euroopa keeleõppe raamdokumendist lähtuvalt. Taseme määratlemine toimub: a) e‑maili ja/või telefoni teel, vabasuhtluse vormis, kaardistatakse kliendi/õpilase eelnev keeleoskus, kogu info kantakse kliendi isiklikule kaardile (kus on ka kontaktandmed ja muu vajalik teave); b) samuti kasutatakse standardiseeritud küsitluslehte nimega Keeletasemete määratlemine, mis on ühtlasi üleval meie veebilehel lingi all:
https://kavekultuur.ee/keeletestid/keeletaseme-maaratlemine/ c) Soovijad teevad veebilehel soome keele testi, õpingute alustamiseks ei ole nimetud test kohustuslik, test on vabatahtlik.
Koolitajate ja õpperuumide kirjeldus: Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega — Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit, õpetaja kvalifikatsiooniga ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega. Õpperuumid sisaldavad standardvarustusena: 1) toolid, lauad, tahvlid, riiulid, jne.; 2) õppekirjanduse ja referents-raamatukogu; 3) tehnilised vahendid (audio- ja videotehnika, kopeerimistehnika, esitlustehnika).
Õpingute lõpetamise tingimused ja õppetasu tagastamine: Auditoorsed tunnid on kohustuslikud, mõjuval põhjusel lubatud üksikud puudumised. Iseseisva töö osakaal on 50% (see tähendab 60 ak/t kontakt-tundide korral on iseseisva töö maht samuti 60 ak/t). Õppetasu täielik/osaline tagastamine toimub juhul kui teenus jääb osutamata/teenuse osutamine katkeb koolitaja süül (koolitaja või koolitusruumi puudumine).
Hindamismeetodid ja kriteeriumid: a) õppeprotsessi jooksul toimub pidev õpitava kontroll ja õpitu tagasisidestamine; b) kursuse lõpul tehakse kirjalik test ja viiakse läbi suuline arutelu-kokkuvõte. Nii a) kui b) koostatakse kasutusel olnud õppematerjalide alusel ja hindamisel lähtutakse kasutusel olnud õppematerjalides sätestatud hindamiskriteeriumitest.
Kursuse läbimisel väljastatav dokument: Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus. Tõend, kui nõudeid ei täidetud – nõutav on märkida, millisel tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokument) õpe toimus.
Õppe sisu INGLISE: Kõnekeele teemad tasemel B2: Attracting attention; Introductions and conversation openings; Greetings and enquiries about health; Leavetaking; Congratulations and Wishes; Requests; Asking permission and Favours; Apologies; Suggestions; Advice; Appointments; Invitations; Offers; Thanks; Compliments; Warning and Caution; Reproach and Reprimand; Complaint; Opinion; Agreement and Disagreement; Approval and Disapproval; Likes and Dislikes; Preference and Lack of Preference; Indifference; Pleasure and Displeasure; Disappointment; Certainty and Uncertainty and Ignorance; Surprise; Regret, etc. Grammatika tasemel B2: Present Continuous; Present Simple; Past Simple; Verb Be; I have…/ I’ve got..; Present Perfect Present Perfect and Past Simple; Passive Present and Past Simple; Passive Present Continuous and Present Perfect; Be/have/do; Regular and irregular verbs; I used to…; What are you doing tomorrow..? I am going to…; Future Present; I think I’ll… Shall I/we …?; Might…; Can, could; Must Mustn’t needn’t ; Should; There is there are; Conditional sentences (Present); Conditional sentences (Past); a person who… a thing that/which… (relative clauses); the people we met the hotel you stayed at (relative clauses), etc.
Õppekorraldus ja kvaliteedi tagamise alused
Täienduskoolitusasutus Kave Kultuur Kinnitatud 11.05.2021.
1. Üldsätted
1.1. Kave Kultuur OÜ, registrikood 14110382, (edaspidi Täienduskoolitusasutus) on täiskasvanute täienduskoolitust korraldav juriidiline isik.
1.3. Täienduskoolitusasutus korraldab tööalast ja vabahariduslikku täienduskoolitust: õppevaldkond Humanitaaria ja kunstid – õppekavarühm Keeleõpe.
1.4. Täienduskoolitusasutuse asukoht on Eesti Vabariik, Tallinn.
1.5. Täienduskoolitusasutuse asjaajamiskeel on eesti keel.
1.6. Täienduskoolitusasutus juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi õigusaktidest ja käesolevast dokumendist.
2. Õppekorraldus
2.1.Õppekorralduse aluseks on Täienduskoolitusasutuse poolt kinnitatud õppekavad.
2.2. Täienduskoolituse õppekavas sätestatakse järgmised andmed: 2.2.1. õppekava nimetus; 2.2.2. õppekavarühm; 2.2.3. õpiväljundid; 2.2.4. õpingute alustamise tingimused; 2.2.5. õppekava maht, sealhulgas iseseisva töö osakaal; 2.2.6. õppe sisu; 2.2.7. õppekeskkonna kirjeldus; 2.2.8. lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid; 2.2.9. koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi‑, või töökogemuse kirjeldus.
2.3. Koolitus toimub Täienduskoolitusasutuse poolt renditud ruumides.
2.4. Õppetööd viiakse läbi kursuste vormis.
2.5. Täienduskoolitusasutus korraldab õppetegevust aastaringselt.
3. Õpilase vastuvõtmine ja väljaarvamine
3.1. Õppima võivad asuda kõik täiskasvanud, kellel on soov täiendada oma võõrkeelte oskust.
3.2. Õpilane arvatakse välja kui ta ei tasu õppemaksu või katkestab õpingud omal soovil. Õppetasu tagastatakse juhul kui teenus (koolitus) jääb osutamata koolitusfirma süül (koolitaja puudumine, koolitusruumide puudumine).
4. Õpilase õigused ja kohustused
4.1. Õpilasel on õigus: 4.1.1. valida oma võimetele ja huvidele vastav koolitus; 4.1.2. nõuda heatasemelist ja oma vajadustest lähtuvat koolitust; 4.1.3. saada õppekavaga ettenähtud õpet; 4.1.4. lahkuda omal soovil enne õppeperioodi lõppu, kusjuures sel juhul õppemaksu ei tagastata.
4.2. Õpilane on kohustatud: 4.2.2. osalema õppetöös; 4.2.3. tasuma õppemaksu Täienduskoolitusasutuse sätestatud suuruses ja tähtajal .
5. Koolitajate/pedagoogide õigused ja kohustused
5.1. Pedagoogidel on kõik töösuhteid reguleerivate õigusaktidega sätestatud õigused ja kohustused.
5.2. Pedagoogide õigused ja kohustused määratakse kindlaks töölepingu või võlaõigusliku töövõtulepinguga.
5.3. Pedagoogidel on õigus: 5.3.2. saada õppetöö korraldamiseks vajalikud õppevahendid ja turvalised töötingimused.
5.4. Pedagoogidel on kohustus: 5.4.1. tagada õpilastele võimalused õppekava täitmiseks; 5.4.2. tagada Täienduskoolitusasutuse häireteta töö ning vara säilimine ja korrasolek; 5.4.3. järgida Täienduskoolitusasutuse Head Tava (organisatsioonisisene dokument).
6. Teiste töötajate õigused ja kohustused
6.1. Teistel töötajatel on kõik töösuhteid reguleerivate õigusaktidega sätestatud õigused ja ko-hustused.
6.2. Teistel töötajatel on kohustus järgida Täienduskoolitusasutuse Head Tava (organistsioo-nisisene dokument).
7. Õppemaksu kehtestamine
7.1. Täienduskoolitusasutuse finantseerimiseks vajalikud vahendid saadakse õppemaksudest.
7.2. Õppemaksu (tasutakse arve alusel ettemaksuna) suurus on avalikustatud veebilehel.
7.3. Õppemaksust kedagi ei vabastata, soodustusi ega õppetoetusi ei pakuta.
8. Täienduskoolituse läbimise kohta väljastatavad dokumendid
8.1. Õpilasele väljastatakse täienduskoolituse läbimise kohta tunnistus (kui õpingute lõpetamisel toimub teadmiste kontroll) või tõend (kui õpingute lõpetamisel teadmiste kontrolli ei toimu) kuhu märgitakse järgmised andmed:
8.1.1.täienduskoolituse läbinud õpilase nimi ja isikukood; 8.1.2. täienduskoolitusasutuse nimi ja täienduskoolitusasutuse pidaja registrikood; 8.1.3.majandustegevuse teate registreerimisnumber Eesti Hariduse Infosüsteemis; 8.1.4.õppekava nimetus ja millisel tasemel õpe toimus (vastavalt Euroopa keeleõppe raam-dokumendile); 8.1.5.täienduskoolituse toimumise aeg ja maht; 8.1.6. koolitaja nimi, väljaandmise koht, kuupäev ja number.
9. Õppekavade, täienduskoolituskursusega seotud täiskasvanute koolitajate ja õppekeskkonna kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
9.1. Õppekavade kvaliteedi tagamine: 9.1.1. õppekavad vaadatakse üle ja täiendatakse üldjuhul sagedusega üks kord aastas, kuid mitte sagedamini kui üks kord kvartalis.
9.2. Täienduskoolituskursusega seotud täiskasvanute koolitajate/pedagoogide kvaliteedi taga-mine: 9.2.1. pedagoog esitab elektroonselt või paberkandjal kõik tema pädevust tõendavad dokumendid; 9.2.2. pedagoogi pädevust tõendavad dokumendid säilitatakse elektroonses või paberkaustas; 9.2.3. pedagoogil on õigus saada jooksvat täiendkoolitust oma pädevuse tõstmise eesmärgil kolmandatelt isikutelt. Täiendkoolitusasutusel on kohustus võimaluste piires pedagoogile pakkuda jooksvat täiendkoolitust tema pädevuse tõstmise eesmärgil.
9.3. Õppekeskkonna kvaliteedi tagamine: 9.3.1. õpperuumide varustatuse kontroll toimub reeglina sagedusega üks kord kuus: 9.3.2. jooksev õppe- ja referentsraamatukogu ning helisalvestiste kogu täiendamine; 9.3.3. jooksev tehnilise aparatuuri töökorras oleku kontroll.
10. Täienduskoolituse kohta tagasiside kogumise kord
10.1. Kursuse alguses/kursusele eelnevalt saadakse õpilaselt sisendinfo tema ootuste ja vaja-duste osas ning määratakse tema olemasolev keeletase.
10.2. Kursuse kestel toimub jooksev tagasisidestamine, võrreldes kasutatud õppemeetodeid, õpitu sisu jne., õpilase ootuste ja vajadustega ning mõõdetakse õpilase edenemise tempot võr-reldes seda koolituse alguses seatud sihiga.
10.3. Kursuse lõpus tehakse koondtagasiside ja hinnatakse õpilase vajadust õpet jätkata.
11. Täienduskoolitusasutuse organisatsioonisisene dokument Hea Tava sätestab:
11.1. tagasisidestamise ja kvaliteedi tagamise korra; 11.2. koolitajate/pedagoogide ja teiste töötajate käitumisnormid; 11.3. nõuded dokumendihaldusele ja administreerimisele; 11.4. nõuded kliendisuhtlusele; 11.5. nõuded turundus- ja müügitegevusele; 11.6. nõuded arvepidamis- ja finantstegevusele.
Koolitajate kvalifikatsioon, õpi- ja töökogemus
Koolitajad-võõrkeeleõpetajad on erialase akadeemilise kõrgharidusega (Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool või muu (humanitaar) ülikool väljaspool Eestit) ning pikema- või lühemaajalise täiskasvanute koolitaja kogemusega.
1. Õpet. Eve Otsa (Tartu Ülikool) täiskasvanute koolitaja kogemus c 20 a.
2. Õpet. Mari Jurtom (Tartu Ülikool, Soome Turu Ülikool) täiskasvanute koolitaja kogemus c 10 a.
Õpetajad on läbinud erinevaid täienduskoolituskursusi. Pedagoogide pädevust tõendavad dokumendid säilitatakse asutusesiseses elektroonses või paberkaustas.